گزارش|

المپیک ۲۰۲۴| از اعلام همبستگی ورزشکار ایرانی با مردم فلسطین تا فریاد «الله‌ اکبر» جودوکار تاجیکستانی/ تیم روئینگ به نیمه‌نهایی نرسید

12:40 - 08 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۵۴۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
تیم روئینگ دو نفره بانوان ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باز ماند.

خبرگزاری میزان - در سومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مسابقه روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان در مرحله شانس مجدد پیگیری شد.

در این رقابت تیم ایران با ترکیب زینب نوروزی و مهسا جاور در گروه اول با تیم‌های آرژانتین، کانادا، ایرلند و چین مسابقه داد و با ثبت زمان ۷:۳۵.۵۶ دقیقه به مقام چهارم رسید و ضمن ناکامی در صعود به مرحله نیمه نهایی، به فینال C رفت.

تیم‌های ایرلند، کانادا و آرژانتین به عنوان سه تیم برتر این گروه راهی نیمه نهایی شدند و ایران و چین به فینال C صعود کردند.

نوروزی: قرعه ما قرعه مرگ بود 

زینب نوروزی بعد از بازی‌های روئینگ در رابطه با عملکرد تیم ایران در المپیک اظهار داشت: واقعا در گروه سختی قرار داشتیم. هم در مقدماتی هم در شانس مجدد؛ می‌شود گفت برای ما قرعه مرگ بود. اما هم من . هم مهسا جاور همه تلاشمان را کردیم.

وی افزود: به هر حال هم رقبای سرسختی داشتیم و هم تجربه المپیک برای اولین بار کمی متفاوت بود. البته مهسا برای دومین بار در المپیک شرکت می‌کرد و تجربه او خیلی به ما کمک کرد.

نوروزی تصریح کرد: پاروی قایقران چینی در خط شروع گیر کرد، در شرایطی که مدعی فینال A بود با این حال خدا را شکر می‌کنیم که نتیجه مناسبی گرفتیم.

وی در پایان در رابطه با رکوردشان مطرح کرد: با اینکه شرایط آب و هوایی با آسیا متفاوت است و با آنکه جریان آب مخالف بود رکوردمان نسبت به خودمان و حتی نسبت به مسابقه قبلی بهتر بود و از این بابت خوشحال هستیم.

 

المپیک ۲۰۲۴| تیم روئینگ بانوان ایران به نیمه نهایی نرسید

جایگاه ۲۱ بیرانوند در پایان روز نخست دور مقدماتی

در پایان روز نخست دور مقدماتی و در مجموع سه راند، بیرانوند با ۷۰ امتیاز در رده بیست و یکم ایستاد. بیرانوند راند اول و دوم امتیاز ۲۳ و در راند سوم امتیاز ۲۴ را ثبت کرد.

دور مقدماتی تراپ مردان فردا (دوشنبه)، ۹ مردادماه با برگزاری راند چهارم و پنجم به پایان می‌رسد و چهره شش تیرانداز راه یافته به فینال مشخص می‌شود.

گفتنی است؛ دور مقدماتی فردا پیگیری می‌شود و این رده، جایگاه نهایی بیرانوند نیست.

المپیک ۲۰۲۴| از اعلام همبستگی ورزشکار ایرانی با مردم فلسطین تا فریاد «الله‌ اکبر» جودوکار تاجیکستانی/ تیم روئینگ به نیمه‌نهایی نرسید

اعلام همبستگی ورزشکار ایرانی با مردم مظلوم فلسطین 

زینب نوروزی ورزشکار قایقرانی رویینگ ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با پرچم همبستگی ایران و فلسطین در محل مسابقات ظاهر شد و به صورت علنی و مستقیم و برای نخستین بار در المپیک پاریس در میان تمامی ورزشکاران حاضر در این مسابقات، با بر دست داشتن پرچم مقدس ایران و هم‌چنین فلسطین، برای حمایت از مردم و کودکان مظلوم این کشور به پا خواست و غیرت و تعصب و فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را به جهانیان نشان داد و مورد تمجید مردم قرار گرفت.

 

المپیک ۲۰۲۴| از اعلام همبستگی ورزشکار ایرانی با مردم فلسطین تا فریاد «الله‌ اکبر» جودوکار تاجیکستانی/ تیم روئینگ به نیمه‌نهایی نرسید

امتناع جودوکار الجزایری از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی 

العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت؛ برگزارکنندگان بازی‌های المپیک پاریس روز یکشنبه فاش کردند که مسعود ادریس الجزایری از رقابت‌های جودوی زیر ۷۳ کیلوگرم مردان در بازی‌های پاریس پس از ناکامی در وزن کشی یک روز قبل از رویارویی با توهار بوتبول اسرائیلی، از مسابقه حذف شد.

مسئولان برگزاری این بازی‌ها در اطلاعیه‌ای افزودند: رضوان مسعود ادریس که در وزن ۷۳- کیلوگرم مردان شرکت کرده بود با تجاوز از وزن قانونی این دسته از مسابقات کنار گذاشته شد. بنابراین، رقیب او، توهر باتبول، در رویارویی که برنامه‌ریزی شده بود، پیروز خواهد شد.

این تصمیم از سوی نماینده فنی فدراسیون جهانی جودو صادر شده است.

المپیک ۲۰۲۴| از اعلام همبستگی ورزشکار ایرانی با مردم فلسطین تا فریاد «الله‌ اکبر» جودوکار تاجیکستانی/ تیم روئینگ به نیمه‌نهایی نرسید

توصیه جالب باخ به جوان‌ترین المپین ایران

در حاشیه برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در سالن برگزاری مسابقات حضور یافت. لوچیانو روسی، رییس فدراسیون جهانی تیراندازی نیز وی را همراهی می‌کرد.

در جریان این بازدید لوچیانو روسی، محمد بیرانوند را به عنوان جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس به توماس باخ معرفی کرد.

باخ ضمن آرزوی موفقیت برای محمد بیرانوند و گفتگو با نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ، به تیرانداز نوجوان ایرانی توصیه کرد تا سعی کند با حفظ تمرکز به موفقیت برسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *